maandag 20 december 2010

Mijn passie voor tango in de film 'Devotie'

Afgelopen zomer, op een gewone doordeweekse avond op een tangosalon in Amsterdam, hing een groepje jonge mensen aan de bar. Ze dronken bier, droegen spijkerbroeken en leken niet in het bijzonder op zoek naar een danspartner - 'beginners', dacht ik. Tot één van hen naar me toe kwam en me vragen begon te stellen over tango. Wat me zo raakte aan de muziek, vroeg ze me uiteindelijk. Dat is voor mij niet zomaar even een vraag. Al vertellend rolde er een traan over mijn wang, en zo begon het.

Enkele maanden later was de eindexamenfilm 'Devotie' van Johannes Hogebrink af. De film werd onder meer vertoond op het Nederlands Film Festival en op de buis door de NCRV.

"Wat hebben vier verschillende mensen met liefde voor tango, god, voetbal en bikram yoga met elkaar gemeen? Passie!"

Devotie from Johannes Hogebrink on Vimeo.



Problemen met afspelen? De film is ook hier te bekijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten